Portfölj

tisdag 19 april 2022

Nytt bolag i portföljen: GN Store Nord




 Jag tog in ett nytt bolag i portföljen under påskveckan, nämligen GN Store Nord. Detta är ett danskt bolag som funnits sedan 1800-talet och inriktar sig på utrustning inom telekomområdet. De tillverkar bland annat hörapparater, tillbehör och utrustning för de som jobbar med telekommunikation där bland annat headsets räknas in. De är ett bolag som jag tycker kan anses som stabilt och därför väl värt att investera i. Sedan tycker jag att det är viktigt att fortsätta att forska inom områden som just telekom då detta kan rymma flera områden under samma tak. Det är viktigt att vi får utrustning på marknaden som inte skadar vår hörsel då vi alltmer övergår till digitala möten, framförallt med tanke på det bagage vi har med oss från de senaste åren, och därmed behöver verktyg för att hörseln inte skall ta skada. GN Store Nord tycker det är viktigt att vardagen skall fungera och de är villiga att utvecklas tillsammans med människor. För mig är det även väldigt aktuellt med hörapparater då jag själv bär dem. Detta område utvecklas fort och inom många områden vilket gör dem till en självklart bolag i min portfölj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar