Portfölj

lördag 20 februari 2021

Handlade i Cint, och sålde

 

Cint som är ett digitalt undersöknings företag introducerades igår fredag på den svenska börsen. Jag fick ett meddelande om att detta skulle ske från Avanza för cirka en vecka sedan och valde i samband med detta att teckna ett antal aktier i förtid med förhoppningen att jag skulle få tilldelning. Jag fick tilldelning på båda mina konton, dock ej så många som jag hoppats. Är dock bättre att få något än inget som varit min tidigare erfarenhet av dessa tilltag. När börsen sedan varit öppen cirka 30 minuter gick jag in och sålde allt och kunde då notera en vinst på cirka 1600kr. Jag noterade också att om jag haft lite is i magen och väntat till stängning hade jag kunnat tjäna ytterligare en slant. Värt att tänka på är att det kunde gått åt andra hållet också, så jag känner mig nöjd. Detta var enligt mig hyfsat enkla pengar för rätt lite arbete, och jag kommer att hålla utkik efter fler möjligheter som denna framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar