Portfölj

fredag 29 maj 2020

Handel


Eftersom jag har fått en del utdelningar under april och maj, valde jag att handla lite på börsen idag. Jag bukar göra så att jag handlar mer aktier för de pengar som jag får i utdelning för att som jag tidigare skrivit få en bra hävstång på mina redan investerade pengar.
Jag införskaffade mig en börshandlad fond i form utav Xact högutdelande. Xact högutdelande är en fond som investerar i 45 stabila nordiska utdelningsbolag. Detta gör att de följer med i börsens upp och ned gångar på ett bra sätt och delar ut en trevlig slant med jämna mellanrum.
Jag köpte även Basf som jag planerat för under en längre tid.
Dessa två bolag var ett välkommet tillskott i portföljen och jag börjar tycka att den ser riktigt bra och stabil ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar