Portfölj

tisdag 12 maj 2020

Min nästa investering


Jag har legat lite lågt vad gäller investeringar på börsen denna månad. Detta då jag valde att utöka biodlingsutrustningen med egen slunga, fler burkar och lite annat smått och gott som är bra att ha då man har bin. Det är anledningen till att inköpen i min portfölj har fått stå tillbaka.
Som nästa investering har jag valt bolaget BASF. Jag kan komma att ändra mig då jag just nu går i bokstavsordning bland mina aktier som står på listan över bolag som vill ta plats i portföljen.
BASF är ett av världens största kemikalieföretag som har sin bas i Tyskland. Företaget har funnits sedan slutet på 1800-talet och har under denna långa tidsperiod testat på att utveckla och producera en rad olika produkter. BASF tillverkade exempelvis läkemedel under ett antal år innan de valde att sälja den delen av företaget vidare till USA. Idag producerar och fokuserar företaget på ren kemikalieframställning, kemikalieframställning till målarfärg och konstgödsel samt miljövänlig plastframställning och framställning av grödor.
Jag kommer att investera i detta företag då jag tror att det alltid kommer att finnas efterfrågan på kemikalier i någon form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar