Portfölj

tisdag 5 maj 2020

Utdelning i April


Jag har investerat i bolag som både ska växa och som ska ge mig utdelningar under året. Vissa bolag ger ut en mindre summa varje månad medan vissa ger ut en större summa en gång om året och så finns det allt mittemellan. Jag har under April månad fått följande utdelningar.

ABB 247,50 kr

Albemarle Corp 13,13 kr

Atlas Copco 35 kr

ICA 30 kr

Northwest Healthcare 14,85 kr

Orkla 104,82 kr

Total utdelning denna månad blev 445,30 kr.
Det är rätt mycket mindre än vad jag förväntade mig och det har ju sina förklaringar med tanke på läget som råder i världen. Jag hade i början av året räknat ut att jag skulle få lite drygt 7500 kr i utdelningar detta år. Vid denna uträkning hade inte de olika bolagsstämmorna ägt rum och jag hade med stor sannolikhet kunnat få in ytterligare hundralappar vid fastställd utdelning. Nu kommer denna siffra inte stämma i år. Jag hoppas på att jag antingen får utdelningarna senare i år eller också får jag se fram emot nya utdelningar nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar