Portfölj

fredag 19 november 2021

ICA-gruppen såldes




Ett av mina första aktieköp till min portfölj var ICA-gruppen. Jag hade som idé då jag började spara i aktier att jag skulle köpa in mig i företag som jag visste vilka de var och som jag kände att jag kunde stå för. Jag läste självklart in mig på alla företag trots att jag hade en viss uppfattning om vad de gjorde. Jag ville vara på den säkra sidan. 

Jag köpte fem stycken ICA-gruppen 1445 kr och sålde dem för 2662 kr i samband med att de nu lämnar börsen. Jag gjorde en vinst på 1217 kr och mina aktier steg med cirka 84%. Dessa pengar ligger nu till sig på mitt konto i väntan på att jag ska bestämma mig för om jag ska köpa för någon ny aktie eller om jag ska fylla på mina depåer med redan existerande aktier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar