Portfölj

tisdag 14 december 2021

Fler bisysslor


Jag försöker i min annars rätt stressiga vardag att finna saker som ger mig lite glädje och avkoppling för att inte bli helt tokig. Ni har tidigare kunnat läsa om min hobby biodling samt att jag stickar en del. Jag hittade ytterligare en ny hobby under året vilket var att sy. Jag hade tidigare lånat min mammas då jag behövt och jag tyckte verkligen att det var roligt. Sedan fick jag en jätte fin symaskin i julklapp och därefter har jag sytt med jämna mellanrum. 

Jag startade med att enbart sy för min egen skull samt till familjen, inga avancerade saker egentligen. Jag sydde bland annat upp trikåmössor till mina föräldrar, mina syskon samt mina syskons partners. Sedan vet jag inte riktigt vad som hände men ett antal vänner och kollegor till mina syskon och föräldrar fick syn på dessa trikåmössor varpå jag började få några beställningar lite då och då och så har det fortsatt. Det är inga stora pengar men det är tillräckligt för att jag ska kunna köpa in lite nytt tyg med jämna mellanrum och sy upp lite olika mössor. Men ni vet vad man säger, "många bäckar små". Vem vet en dag kanske jag kan försörja mig på att sy mössor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar