Portfölj

onsdag 15 december 2021

Företag

 

Enda sedan jag träffade min make har vi talat om att starta ett företag tillsammans. Till en början var våra idéer rätt extrema om man tittar tillbaka på det idag, men det var kul att få drömma. Nu har vi efter många långa och spännande diskussioner landat i ett lite mer passande format. Med detta sagt kan jag avslöja att vi har startat ett eget företag på sidan av ordinarie arbete. 

Jag tycker att det är med skräckblandad förtjusning som detta har dragits igång. Jag har haft alla möjliga och omöjliga tankar om detta och hur bra och dåligt det kan gå om vi gör detta. Det jag tycker är jobbigast just nu handlar om att vi kommer att behöva använda en del av våra sparade medel för att dra igång företaget. Det är pengar som vi sparat länge för att få ihop och därför känns det lite extra jobbigt. Dock lånar vi bara ut pengarna till företaget och med det sagt betyder det att pengarna kommer att komma tillbaka till oss med ränta, vilket är positivt. Vi kommer att behöva betala skatt på dessa pengar men det är företaget som betalar den skatten. Vi hoppas såklart att företaget skall visa sig vara en succé och att vi skall kunna leva på detta istället för det ordinarie arbetet vi idag utför. Fortsättning följer och jag hoppas att jag kommer att ha positiva saker att berätta om detta framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar