Portfölj

torsdag 9 april 2020

Fyllde på portföljen



Jag har suttit och tittat på börsen i flera dagar och funderat och vägt för och nackdelar mot varandra. Jag har egentligen som regel att när magkänslan säger köp så ska jag köpa. Men denna gång var jag feg och jag väntade lite för länge och nu är börsen på väg upp. Min teori är dock fortfarande att vi kommer att få en ny dipp. Med det sagt så valde jag att fylla på med SEB och Sampo i min portfölj, det är bolag jag redan äger och kände med tanke på hur deras siffror ser ut kunde vara en bra investering. Jag köpte 33 SEB och 12 Sampo och skulle detta år få en beräknad utdelning på lite mer än 6300 kr. Dessa utdelningar kan jag tyvärr inte vänta mig men jag fortsätter med målet inställt på nästa år då vi har fått kontroll på världen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar