Portfölj

onsdag 1 april 2020

Beroendeframkallande



Jag genomförde månadens köp av aktier i tisdags och jag var väldigt nöjd med mina köp. Det var bolag jag länge sneglat på men inte fått tummen ur att skaffa. Trots detta har jag redan börjat titta på fler aktier att lägga till i min portfölj. Igår tittade jag runt på Disney och idag var jag inne igen för att se vilka bolag som ska få välkomnas in i portföljen. Jag är helt övertygad om att man kan bli beroende av att köpa aktier. Detta kan vara både positivt och negativt tänker jag. Positivt för att genom att jag köper in aktier i portföljen så lägger jag även grunden till mitt pensionssparande och möjligheten att få ett friare liv. Det negativa sidan skulle kunna vara att det är lite beroendeframkallande att se sin portfölj växa. Trots detta skulle jag rekommendera att om du kan börja skapa dig en portfölj så gör det. Du kommer att vinna på det i längden. Dessutom blir man riktigt duktig på att förstå ekonomi och olika bolag samt hur de fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar