Portfölj

tisdag 31 mars 2020

Sugen på att köpa Disney



Jag har noterat att aktierna i Disney ligger lite lågt jämfört med hur de legat tidigare i mitt ägande. De går nu att köpa för mindre pengar än vad jag själv gav för dem när jag handlade första gången. Detta får mig att fundera på om det kanske är läge att göra ett nytt inköp i denna aktie och fylla på med några fler.
Aktierna ligger lågt just nu bland annat på grund av att Disneys olika nöjesparker är stängda samt att Disneys kryssningsfartyg ligger vid kaj. De tjänar alltså lite mindre pengar än de brukar och därmed så blir även aktien lite mindre dyr.
I och med att de just nu har lite problem med att få folk till sina nöjesparker samt till sina kryssningar kan det vara en idé tänker jag att kanske välkomna lite fler aktier i detta företag till portföljen. Jag avvaktade något under dagen och kvällen och såg att de fortsatte nedåt. Tänker ha is i magen och vänta till imorgon för att se om de fortsätter nedåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar