Portfölj

torsdag 26 mars 2020

Att spara tar tid


Att försöka bli ekonomiskt oberoende tar sin tid och framförallt i den tid vi lever i just nu. Lönen kom in igår och idag har jag lyckats betala alla de fasta avgifter jag har och jag har även lagt in pengar för att dels spara och dels köpa aktier. Det får lönekontot att gapa rätt tomt. Trots detta får jag alltid känslan av att jag tjänar för lite pengar för att jag ska kunna nå mitt mål inom rimlig tid. Jag funderar ofta över om jag borde ta ett till jobb eller om jag på något sätt kan få pengarna att växa. Svaret blir nästan alltid detsamma, investera i fonder och aktier samt lägg lite pengar på hög så kommer det att lösa sig till slut. Problemet för mig och säkert för många andra är att det gått för långsamt i början då man sparat pengar. Det blir lättare att se en förändring när man har ett större kapital. Jag kommer dit tids nog, jag behöver bara vänta och fortsätta att investera och spara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar