Portfölj

måndag 23 mars 2020

Förbereder månadens köp



Det är dags för lön och det betyder att det är hög tid att titta på och bestämma vad som ska införskaffas till portföljen. Jag har tittat på lite olika bolag eftersom det är mycket som ligger lågt just nu med tanke på rådande läge. Jag har tidigare haft som taktik att börja uppifrån och sedan lägga till bolag vartefter de kommer upp i listan på intressanta bolag. Nu funderar jag på om jag ska lägga in en lite större slant och ta in Basf som är nästa på listan och ett annat bolag. Det står mellan Coca-cola eller att jag vänder på min lista och tar Xact Högutdelande som är en börshandlad fond. Fördelen med denna börshandlade fond är att den har en bättre riskspridning i och med att den har 45 stabila nordiska bolag i sin fond.
Det tål att tänka på lite extra nu när man kan få lite mer för pengarna. Å andra sidan behöver man inte överanalysera heller eftersom jag som sagt kommer få mer för pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar