Portfölj

tisdag 24 mars 2020

Blir inte många utdelningar som det ser ut



Idag talade bankerna om att finansinspektionen sagt att bankerna inte får dela ut sina utdelningar just nu. Detta på grund av att bankerna behöver ha extra i sina kassor i och med att Corona härjar i världen. Min förhoppning är att allt detta ordnar upp sig och att bankerna har möjlighet att dela ut sina utdelningar lite senare under året.
Det är många bolag som just nu håller på sina utdelningar på grund av Corona och det påverkar självklart min utdelningsprognos som låg på lite under 5000 kronor för 2020. Men med rådande läge kan jag inte säga vart jag kommer landa på för summa vad gäller utdelningarna.
Det är som jag sagt tidigare det är bara till att sitta lugnt i båten och vänta ut denna kris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar