Portfölj

lördag 7 mars 2020

Köpa allt på en gång eller köpa lite då och då?


När jag startade med aktier tog jag en större summa och investerade i ett antal bolag som jag visste vad de gjorde och som jag trodde på. Ett av bolagen var Walt Disney eftersom jag alltid varit ett stort fan, men jag tittade också runt lite och investerade i ICA och Skistar. Det var bolag som jag visste vad det var och som jag använde av mig i min vardag.
Sedan hade jag en period då jag sparade ihop en ganska stor summa för att då och då investera på marknaden. Jag har därefter övergått till att jag vill investera mer regelbundet.
Nu investerar jag en gång i månaden och då för lite mer pengar i samband med lönen. Det jag dock har kommit fram till är att jag skulle tjäna mer på att investera en gång i veckan eftersom jag då följer marknaden på ett mer ingående och bättre sätt. Jag kan få till riktiga klipp och det är svårt när jag enbart handlar en gång i månaden.
Man brukar säga att tid i marknaden är ett vinnande koncept.
Hur tänker ni när ni investerar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar