Portfölj

fredag 13 mars 2020

Vad borde egentligen en hemmastickad socka kosta?

Jag har tidigare skrivit och berättat om att jag försöker hitta olika bisysslor för att på så sätt dryga ut kassan lite. Det ska i sin tur leda till fler investeringar och fler intressanta företag i portföljen.
Jag har som bisyssla att sticka, då främst sockor men även annat. Jag satt och funderade häromdagen på hur mycket jag borde ta för ett par hemmastickade sockor. Detta kom jag fram till:
Garn för ett par sockor kostar 40 kronor
Vi tänker att vi har stickor 0 kronor
Tiden jag lägger är cirka 7 kvällar ungefär 4 timmar per kväll det är 28 timmars arbete
På mitt nuvarande jobb har jag 250 kronor i timmen. På detta måste vi lägga till diverse arbetsgivaravgifter och då skulle sockorna kosta 10750 kronor. Någon som vill köpa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar