Portfölj

fredag 6 mars 2020

Jag fick tillbaka på skatten


Väntar ni precis som jag på om ni ska behöva betala tillbaka på skatten eller om ni kommer få ut från skatten?
Jag tycker alltid att det är lika roligt att få titta på hur de har räknat och hur mycket jag ska få tillbaka. För så har det varit för min del (peppar peppar ta i trä) jag har i hela mitt vuxna liv fått tillbaka på skatten. Förra året räckte det till en semester och detta år kommer jag att lägga in det i min portfölj så att jag kommer närmare mitt mål. Pengarna har jag ju redan betalat och därför tycker jag att det är viktigt att jag från början bestämmer vad de ska gå till. Eftersom pengarna är pengar jag egentligen aldrig haft, har jag heller inte saknat dem i min budget och kan då som sagt med gott samvete låta dem svettas åt mig. Det är ett extra tillskott och såna är alltid välkomna. Jag har inte bestämt vad jag ska köpa på börsen ännu för dessa pengar men jag håller utkik efter goda investeringar.
Det har blivit mycket smidigare och lättare att få reda på sin skatt och att skicka in sitt godkännande på senare år. De första gångerna jag skulle bekräfta skatten var det i och för sig med dator, men jag vet att jag satt och hade alla kontrolluppgifter sparade i en särskild dokumentsamlare som jag sedan kollade av mot det som skatteverket skickat ut. Nu mera får jag information om skatten på Kivra, jag kan titta på alla mina kontrolluppgifter på datorn och när jag är klar skickar jag ett sms och vips så var allt klart och pengarna får jag innan midsommar. Ibland gör utvecklingen många saker lättare, och även miljövänligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar