Portfölj

onsdag 4 mars 2020

Bisyssla del 2

Jag tänker som sagt ofta på hur jag ska kunna dryga ut kassan ytterligare för att på så sätt kunna investera i aktier och fonder och därmed låta pengarna jobba åt mig. Det kan ses som självklart för vissa att bara ta ett till jobb om det nu är så att jag vill ha mer pengar. Till det skulle jag svara, ja absolut det är ett sätt att lösa det på. Jag har dock valt att utöver mina 45+ timmar inte ta ett till jobb, jag tror inte att det skulle gynna mig i det långa loppet, därför har jag olika projekt och bisysslor där jag nämnde en av dem igår. Jag har dock fler och vissa behöver jag inte lämna hemmet för att utföra.
Jag har haft turen att ha haft en mormor som var en gud på att sticka och detta har hon fört vidare till mig. Jag sitter alltså och stickar då jag sitter framför TV:n, när jag samtalar med andra och ibland även när jag jobbar för att få en liten micropaus. Jag har jobbat mycket på denna kunskap och kan därför göra den samtidigt som jag gör annat, vilket gör att jag kan göra ett par barnsockor på en vecka och ett par i vuxen storlek på ungefär två. Att sticka ser inte jag som ett arbete utan som en form av rekreation efter att ha arbetat en hel dag, jag finner ett trevligt lugn. 
Sockorna har jag tidigare strategiskt givit bort till familj och vissa vänner, som då får frågan varifrån dessa kommer och de så svarar att de görs av mig och på så sätt sprids mina konstverk. Min förhoppning är att jag ska få beställningar på dessa och att jag då kan ta en slant för dem som ska investeras i mer garn men också läggas i mitt sparande. Kanske kommer jag våga lägga upp en länk här och kanske sälja via bloggen vem vet.
Här är i alla fall ett par sockor i storlek 29 med en söt panda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar